28 Eylül 2014 Pazar

Çamur ve çocuk, çamur ve anne :)

Bugün Mert'le birlikte kendimizi çamura attık...

Ocak 2013'te çocukların (ve tabii büyüklerin de) doğada olmasının değerine inanmış anneler tarafından kurulmuş NaturKid'in Atölye Çamur etkinliğine katıldık. Göztepe Mehmet Sait Aydoslu İşitme Engelliler Ortaokulu'nun bahçesinde Pazartesi'den bu yana gerçekleşen ve yarın son bulacak olan etkinlik birçok heykel çıkartmış ortaya...

Biz, bundan 1,5 sene kadar önce tanışmıştık NaturKid ekibinden Gitte ile.. Mert'in okul süreci daha başlamamıştı ve ben tesadüfen internet anneleri mail grubunda gördüğüm Almanca oyun grubuna kayıt olmuştum Mert ile... Oyun grubumuzun eğitmeni Gitte idi... Şarkılar söyleyip aktiviteler yapıyorduk çocuklarımızla... Hatta Mert hala hatırlar o dönem yaptığımız yağmur ölçme aletini:)) Sonra Mert anaoukuluna başladı ben de ara ara karşılaştım bir yerlerde Gitte ile... NaturKid'in Atölye Çamur etkinliğini duyunca da güzel bir şey olacağına emin olarak Mert'e sordum gitmek isteyip istemediğini. Ve tabii ki tahmin ettiğim yanıt geldi hızla: "eveeeeeet!"


İpek, boyalara saldırmadan az önce..
Bugün yağmurlu bir hava olmasını pek önemsemeyerek öğleden sonra okula gittik, "nasıl olsa bir şekilde ellerimizi çamura değdiririz" dedik. Okula vardığımızda sağanak yağmur da tekrardan başlamıştı. Biz de direkt okulun içine girdik. Geniş bir alanda çocukların oynayabileceği tahta oyuncaklar ve taş boyama aktivitesi zaten yağmur süresince Mert'i, hatta hatta İpek'i de oyaladı. Bir de gayet lezzetli görünen atıştırmalıklar vardı; günün sonunda fark ettim ki İpek'in peşinde koştururken mideme koyamayınca aklımda kalıvermişler!

Kendimizi bahçeye atınca önce, geçtiğimiz 5 günde üretilen sanat eserlerini inceledik. O kadar güzel yapılmışlar ki eline hamur, kil, çamur aldığında sadece top yapan benim için her biri gerçekten sanat eseriydi. Sonra baktım ki Mert hafiften bi' çekiniyor toprağa, çamura dalmaktan... Ben de İpeği sırtıma bağladım ve ellerimi daldırıverdim çamura... Önce biraz karıştıralım, sonra biraz elimizde şekil verelim derken Mert de pek fazla tepkisiz kalamayarak çamurla buluştu. Hatta sonra kendi okulundan gelen arkadaşları da olunca iyice coştu... Bir ara 2 çocuk 2 anne bir el arabası içinde çamur, su, saman ve kumu karıştırıp yoğurarak kerpiç yapıyorduk. Günün en yorucu anı belkibu olabilir ama çok da keyifliydi... "Çocuklaaaar haydi birer avuç kuma ihtiyacımız var." Şimdi de birer avuç saman lazım..." dedikçe büyük bir görev bilinciyle bizimkiler çalıştı... Valla biz de fena değildik; iki anne olarak biz de çalıştık, ama öyle zorunluluktan falan değil, tamamen kendi isteğimizle... Ben bugünkü atolyenin sonuna kadar ellerim kollarım ve tabii çizmelerim çamur içinde, sırtımda İpek ile tarlada çalışan bir kadın edasında işimi gayet ciddiyetle yaptım. Benim için bir terapiydi, rahatlama vesilesiydi diyebilirim...





yağmur sonrası çamura giden çocuklardan arta kalanlar...

Natur Cafe'den lezzetli olduğunu düşündüğüm ama bi türlü yiyemediğim yiyecekler...



Mert ve Gitte çalışırken :)

Bu takın ayaklarını Mert, Mert'in arkadaşı ve iki anne olarak biz yaptık... Umarım devamı gelir ve biter:)




yapanların ellerine sağlık :)
Günün sonunda Mert, yedeklerini giydi ve gayet temiz biçimde okuldan ayrıldı... Ooopsss, Mert'in çizmelerinin içi bir minik kaza sonucu (!) sırılsıklam olunca ve yanımızda da ayakkabı yedeği olmayınca arabada bulduğumuz parmak arası terlikler kurtarıcımız oldu :))))
yedeklerini giyen Mert, arabada yedek olarak sadece parmak arası terliklerini bulunca:))

Bu güzel günün sonunda eve gelip de banyoya kirlileri atınca direkt aklıma hepimizin bildiği o reklam sloganı geldi: "Kirlenmek Güzeldir!" Bugün o kadar eğlendi(k) ki ve bence yeni pek çok şey öğrendi, deneyimledi Mert... Bunu hiçbir eğlence parkı gerçekleştiremezdi gibi geliyor bana... O yüzden biz yaz, kış, mümkün olduğunca açık havada, doğada olmayı seviyoruz... Umuyorum NaturKid, daha pek çok keyifli etkinliğe imza atar ve bu tip insiyatifler İstanbul gibi sentetikleşen bir şehirde her şeye rağmen çoğalır...
gün sonu :)
NaturKid'in internet sayfasına buradan, facebook sayfasına ise buradan ulaşabilirsiniz. Çocuklarla keyifli bir gün geçirmek istiyorsanız, hatta çocuğunuz olmasına gerek yok, biraz toprakla çamurla haşır neşir olayım, rahatlayayım diyorsanız yarın(yani Pazar) hala katılmak için şansınız var derim...

ekleme: NaturKid Atölye Çamur, Ekim sonuna kadar devam edecekmiş... Katılmak isteyenlere duyurulur :)  http://naturkid.wordpress.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder