23 Mart 2015 Pazartesi

bir 5 yaş doğum günü...

Mart benim için çok güzel bir ay... Bana anneliği öğreten biricik oğlumu kucağıma aldığım ay... Benim gibi fazlasıyla gerçekçi, doğrucu, mantıkçı, zaman zaman sıkıcı oğlak burcu annesine hayatın farklı taraflarını göstermek için gelmiş olabilir bu "bilmiş" balık :)




Yine bir doğum günü hazırlık süreciydi, doğum günü heyecanıydı, 6 ay öncesinden başlayan "ne kadar kaldı?"lardı derken bir 8 Mart daha geldi geçti... Son 2 hafta kalana kadar parkta yapma planımız vardı, güzel havayı kollayacak ve tüm arkadaşlarını parka davet edecektik. Hem çocuklar açık havada istedikleri kadar coşacaklardı hem biz anne -babalar onların bu coşkularından desibel anlamında minimumda etkilenecektik. Ancak Şubat sonu Mert, çok kararlı bir şekilde park fikrinden vazgeçti ve doğum gününü evde yapmaya karar verdi; "bu benim doğum günüm nasıl olacağına ben karar vermeliyim!" gibi ergenvari cümleler de kurdu!

Sonuç: bence Mert'in de arkadaşlarının da oldukça eğlendikleri bir doğum günü oldu. Benim aklıma kazınan ise şu oldu:  Ben konsept doğum günleri ve her şeyin titizlikle mükemmel olması gereken doğum günlerinden genel olarak uzak duran bir anneyim... Benim için önemli olan Mert'in keyif alması ve bugüne ait anılarının maksimum olması. Bu doğum gününde de Kerem, çocuklar için basit bir define avı oyunu hazırladı. Belki 20-25 dakika sürdü bu oyun ama Mert'in aklına "babasının onlar için hazırladığı oyun" olarak kazındı; tıpkı 3 yaş doğum günündeki pinyatayı benim un su ve gazete kağıtlarıyla hazırlamamı hala çok net hatırlaması gibi :)

Geçen yıl da burada yazmıştım: Bu doğum günleri çocuklukta inanılmaz bir heyecanla bekleniyor ve aynı inanılmaz heyecanla yaşanıyor...

Mutlu yaşların olsun oğlum, bu yazıları ileride belki okuduğunda dudağının kenarında keyifli bir gülümseme bırakabilmek dileğimle :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder