21 Mayıs 2013 Salı

2 Çocuklu hayatın SWOT analizi :))

Geçenlerde Anne Bak!'ın Facebook hesabında bir soru sordum; dedim ki:  "Bir çocuk bir çocuk,iki çocuk çok çocuk" önermesi doğrudur; yaşadım biliyorum diyenler haydi yazın biz de başımıza neler gelecek öğrenelim:))) 
Sonra beklemeye başladım, bakalım kimler neler yazacak diye... Sonuç: kimse bir şey yazmadı!!! :))) Ben de şöyle bir çıkarımda bulundum:

- ya kimse konuyu paylaşıma değer bulmadı...
- ya da grubun çoğunluğu "2 çocuk yapacak kadar delirmedim henüz" diyenler:))
- veya "Zeynep deli misin yaşadıklarımızı yazacak kadar zamanımız var mı sanıyorsun??!!" diyenler:))

olabilir diye düşündüm... Veee kendi göbeğimi kendim kesmeye karar verdim... Daha henüz 2 çocuklu hayata geçmemiş 1çocuklu1gebe olarak haydi kendimce bir resmedeyim neler olabilir; sonra birkaç ay sonra da açar neler saçmalamışım, neleri tutturmuşum bakarım diyerek bir şeyler karaladım. Üniversite hayatı ve sonrasındaki "yoğun" kurumsal hayatın bize katkısı olan SWOT (Güçlü alanlar, Zayıf alanlar, Fırsatlar, Tehditler) analizini 2 çocuklu hayat için kurgulayayım dedim. Dedim de pek güçlü yön çıktı mı bilemedim... Ben de ileride geri dönüp bakılmak ve tekrar yorumlanmak üzere buraya koymaya karar verdim. Yorumu olan buyrun buradan paylaşsın:)))



Ha bu arada SWOT analizini biz kurumsal hayatta niye yapardık? Bir projeye, işe başlamadan önce yaşyacaklarımızı resmedebilmek, o projeye girme/ girmeme kararı verebilmek ve o projeye uygun bir strateji oluşturmak için... Böyle bakıldığında bu SWOT analizi için geç kalmış olduğumuzu söylemek mümkün... Sonuçta 32 haftasını tamamlamış ve artık doğum zamanının gelmesini bekleyen bir hamileyim; 2. çocuğu yapalım mı yapmayalım mı kararında olan 1 çocuklu bir ailenin anne kişisi değilim:))))

2 yorum:

  1. Tek çocuğu,iki yeğeni olan biri olarak iki çocuklu aileler ile ilgili gözlemlerim şu şekilde.
    Anne-baba 2.çocukta daha rahat. Bu rahatlık çocuğa da olumlu yansıyor. Daha uyumlu, daha mutlu, iki çocuk katlnanan sorumluluk ve yorgunlukama tam iki kat değil bence. O rahatlık ve neyle karşılaşacağını bilmek zorlukların etkisini daha az hissetiriyor. Mali tarafı da iki kat olmuyor bence. İkinci çocuğun cinsiyeti ne olursa olsun İlk çocuktan kalan bir şeyler kullanılıyor. Hem anne baba daha bilinçli olduğu için gereksiz şeyleri almıyor. Bir çocuk mutluluk iki çocuk daha çok mutluluktur bence:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep'cim ne güzel demişsin:)) Ben de pek çok açıdan ikincilerin birincilerden daha rahat ortamda büyüdüğüne inanıyorum; bizim evin ikinci çocuğu olarak ben de özgürlükleri hep daha kolay elde ettim diye hatırlıyorum mesela:))) alışveriş olayına gelince kesinlikle doğru, daha İpek için hiçbir şey almadım desem yeri... Hem gereksiz bulduğum bir sürü şey olmasından hem de Mert'ten ve arkadaşlarımızın bebeklerinden kalan pek çok yepyeni giysiden dolayı... İlk bebekte sanki her şey olmalı gibi düşünüyor insan, ikide "amaaaan ne gereksiz" diyor pek çoğuna, ayrıca zaten bebek eşyalarının eskime şansı olmadığından bence de mali anlamda ikinci çocuk x2 maliyet getirmiyor....Taaaaa ki okul zamanına kadar!!!!! neyse onu da artık zamanı gelince düşünmek en iyisi:)))

      Sil