16 Eylül 2014 Salı

Birinin her istediği kapıyı istediğinde çalmaya hakkı var mıdır?

Gerçekten... Bunu hiçbir ironi içermeden gerçek anlamıyla soruyorum; var mıdır?

Her hafta Salı günü saat 11.30 civarlarında bizim kapı çalıyor, süt ve yumurta satan orta yaşlarda bir bey safiyane güler yüzüyle "yumurta alır mısınız?" diye soruyor!
Bu saat tam da İpek'in uyku saati ve ben tüm işlerimi sakinlik içinde sessizce yapmaya çalışırken ta-ta-ta-ta amca çalıveriyor kapıyı!!!!

İlk seferler kibarca "teşekkürler almayacağım" diyerek kapatıyordum kapıyı, sonra "ben başka bir yerden alıyorum, teşekkürler" demeye başladım, bir gün hafif sinirlice çıkıp "çocuk uyuyor lütfen kapıyı çalmayın almayacağım" dedim, birkaç sefer, o günün Salı olduğunu hatırladığımda zile "lütfen zile basmayın" yazısı koydum! Peki ben her hafta bu yazıyı koymayı hatırlamak zorunda mıyım? "Almayacağım!" "Kapıyı çalmayın" demek yetmez mi? Böyle İpek'i uyutup sonra kapının bu amca tarafından çalındığı günlerde önce içimde bir sinir patlıyor, "kapıyı açayım söyleneyim" diyorum, sonra "dur kapıya uyanmamış olma ihtimali olabilir, şimdi benim bağırtıma uyanmasın" diyerek vaz geçiyorum ve maalesef her seferinde de uyanıyor İpek... Bugün hariç! Sanırım çok yorgundu, uyanmadı, ben de amcaya olan sinirimle oturdum buraya yazıyorum!

İllainsanlara öfkelenmek, bağırmak mı gerekiyor; 10 kere kibarlıkla ve güzellikle söylemek yeterli gelmez mi!?

Ve de zil kamu malı mıdır; her isteyen istediği saatte istediği kapının zilini çalabilir mi? Valla bir kerelik iki kerelik birinin kapıyı çalması olsa ben de unutup gideceğim ama 1 senedir istisnasız her Salı saat 11.30 yaa!!! Dünyanın en iyi yumurtası, sütü olsa almam zaten!

Lütfen önerisi olan varsa yazsın iki satır :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder